Jak jsem daleko s vývojem 1.

Dobrý den.

Přináším první z řady informačních článku Jak jsem daleko s vývojem.

Hotové úkoly:
– pohyb postavy
– střílení
– pohyb nepřátel
– hrubý základ mapy, bez domů a objektů

Co řeším aktuálně:
– menu hry
– vložení prvních předmětů do hry, tedy první zbraň, první lékárnička, první jídlo a pití

Druhy zombie

Dobrý den.

Dnes bych chtěl zauvažovat prostřednictvím tohoto blogu o druzích nepřátel.

Je zřejmé, že z jedním druhem zombíka se nespokojí dnešní náročný hráč, proto plánuji různé druhy od těch nejpomalejších a málo nebezpečných, přes rychlé a zákeřné, spící zombie, u kterých nebudete vědět, zda jsou neškodní, nebo v poslední chvílí vyskočí a zakousnou se Vám do nohy… Seciálním druhem budou jistě bosové, takový nejnabušenější, kteří budou sídlit v určitých těžko dostupných lokalitách a budou střežit poklady.

O zombie se zde ještě na budoucnu hodně rozepíšu, takže se máte na co těšit.

Generování nepřátel

Milí čtenáři.

Přemýšlím nad otázkou jakým způsobem se budou nepřátelé, tedy pravděpodobně zombie generovat/spamovat. Je tu možnost jako u Swampu, tedy že v určitých počtech a určitých druzích a to každému hráči samostatně. Což znamená, že každý hráč bude mít souboje se zombie u sebe a ostatní hráči mu nemůžou pomoci s vyhlazením těchto potvor. Druhý způsob je, že se zombie budou generovat na serveru a toho stejného zombika uvidí všichni hráči, kteří půjdou kolem a mohou se tak společně zapojit do likvidace stejného nepřítele.

Mě osobně se líbí obě varianty a pohrávám si s myšlenkou spojit ony dva druhy generování, tedy hordy zombíků má každý sám u sebe a server generuje pouze ty největší, takové prezidenty mezi zombikama, tedy bose. Na souboji s bosem se mohou zapojit i ostatní hráči a bude to hodně tuhý boj.

Tuto otázku generování nepřátel ještě nemám rozhodnutu, takže se můžete zapojit do diskuse, do komentářů pod tento článek.

Menu hry

Dobrý den.

Brzy mě čeká návrh herního menu, tedy velmi důležité součásti hry. Pomocí menu bude možné ovládat interakci postavy, nakupovat, posílat věci, stavět… Menu by mělo být zcela přístupné pro odečítače a pokusím se ho vytvořit i graficky příjemné pro slabozraké.

Střílení na nepřítele

Dobrý den.

Mám připravený způsob střelby, půjde o variabilní systém, kdy budou jednotlivé střely viditelné pro slabozraké, půjde je modifikovat, tedy upravovat jejich rychlost, účinnost a rozsah. Zvláště se těším na granáty a jejich ničivou sílu na větší okruh.
Střílet bude možné tak jako ve Swampu do úhlu 360 stupňů.

Vkládání komentářů na tento blog

Dobrý den.

Pokud vkládáte komentář ke článkům, nebo reagujete na jiný komentář, je třeba vyčkat na schválení komentáře. Tedy jakmile komentář schválím, zobrazí se pro všechny čtenáře.
Schvalování komentářů je obrana proti urážlivým a nevhodným komentářům, tedy 99,99 procent schválím.
Dále je blog chráněm reCaptchou od Googlu jako zk.brozst.cz, takže je možné, že při vkládání komentů budete testování, zda nejste roboti, i když by tento test měl z 99 procent proběhnout automaticky bez Vaší účasti.